FAQ?

 

 

Hva er Zoopit?

ZoopIt er Nordens raskeste og enkleste leveringstjeneste. Vi leverer det du vil, når du vil – enten innen 90 minutter eller på et tidspunkt som passer deg.

 

Hvordan fungerer Zoopit?

Vår teknologi knytter deg opp ett nettverk bestående av de beste transportørene i din by, slik at vi kan tilby deg super rask og super enkel levering. Vi vekter transportørens tidligere leveringer, pris og ikke minst tilbakemeldinger fra kunder. Dette sikrer at vi alltid kan tilby den beste kombinasjonen av pris og kvalitet.

 

Når bør jeg bruke Zoopit?

Har du glemt nøklene dine hjemme? Kjøpt et nytt møbel og trenger hjelp til å få det levert? ZoopiT er her for å hjelpe deg i din hverdag. ZoopiT streber etter å tilby en transporttjeneste som er rask og enkel, perfekt for å løse dine hverdagsprobleme

 

Hvor er Zoopit tilgjengelig?

ZoopIT er fortsatt i en betafase, og for øyeblikket er vi kun tilgjengelig i Oslo-området. Vi utvider imidlertid hele tiden vår geografiske rekkevidde

 

Hvor mye koster en Zoopit bestilling?

Når du booker en ZoopiT bestilling vil du alltid vite hva det vil koste. Prisen kan imidlertid variere i henhold til størrelsen på kjøretøyet som må brukes, avstanden mellom hente og leveringsadresse, og ikke minst tidspunktet på dagen.

 

Ekstra kostnader kan påløpe gitt følgende:

 

- Transportørene må vente i mer enn 10 minutter på henteadressen eller leveringsadressen uten ytterligere instruksjoner

- Transportørene må kjøre til en annen adresse

- Transportørene må gjøre mer enn kun å kjøre til døren ved leveringsadressen

- ZoopIT sitt kundeserviceteam vil alltid ringe deg for å bekrefte eventuelle ekstra kostnader som påløper.

 

Når er Zoopit tilgjengelig?

ZoopiT er tilgjengelig i hverdager mellom klokken: 08:00-21:00.

 

Hvilke pakker kan jeg sende?

Det finnes ingen begrensninger så lenge det som skal transporteres får plass i følgende kategorier:

Budbil. Vekt 0-20 kg. Max antall kolli: 3

Stor varebil. Vekt 20-50 kg. Max antall kolli: 3

 

Hvordan skal jeg pakke pakken?

Kunden er selv ansvarlig for å sørge for at pakken er ferdig pakket og klar for transportøren. ZoopIT kan ikke holdes ansvarlig for uansvarlig pakking eller en dårlig beskyttet vare.

 

Kan jeg kansellere min bestilling?

Dersom du ønsker å kansellere din bestilling, vær vennlig og ring Zoopit support på telefon 21 08 66 70 så fort som mulig. Vær oppmerksom på at ekstra kostnader kan påløpe.

 

Er leveringen min forsinket?

ZoopIT sine leverandører er ansvarlige for at det til enhver tid foreligger lovpålagte trafikk-og ansvarsforsikringer for det aktuelle oppdraget, samt godsnasvarsforsikring som minimum dekker fraktførerens ansvar i hht. Lov om vegfraktavtaler.

 

Kunden er selv ansvarlig for å forsikre godset leverandøren frakter utover det som er påkrevd i Lov om Vegfraktavtaler dersom Kunden ønsker slik tilleggsforsikring (spesialforsikring av gods etc).

 

Hva skjer hvis jeg ikke er tilstede når varen blir levert?

ZoopIT gjør det mulig å velge et leveringsvindu som passer, noe som betyr at vedkommende bør være tilgjengelig for mottak av leveransen. Hvis det på grunn av uforutsette omstendigheter er slik at vedkommende ikke kommer til å være tilgjengelig, vennligst kontakt ZoopIT sitt kundeserviceteam så fort som mulig på telefon 21 08 66 70.

 

Hvis transportøren dukker opp på leveringsadressen, og vedkommende ikke er der, vil ZoopIT ringe for å få ytterligere instruksjoner. Vi kan vanligvis tilby å levere varene på et annet tidspunkt. I det tilfellet vi ikke klarer å få kontakt med vedkommende, eller få levert varen din, vil vedkommende igjen belastes for den angitte ZoopIT leveringskostnaden såfremt varen må returnere

 

Hvem vil levere varen?

En av ZoopITs godkjent transportører vil levere varene. Vi velger transportører basert på flere viktige kriterier:

 

- Deres evne til å levere innenfor avtalte tidsrammer

- Prisen på tilbud for levering

- Tilbakemeldingene på deres tjeneste av andre ZoopIT kunder

 

Kan alle produkter bli sendt via Zoopit?

Det er noen begrensninger på hva vi kan sende via ZoopIT ; For eksempel svært store elementer eller elementer som har aldersbegrensninger.

 

Må jeg signere for leveringen?

Ja, transportøren vil kreve en signatur for levering.

 

Kan jeg spore min ordre?

Ja, de fleste transportørene hos ZoopIt har GPS-sporing. ZoopIt vil gi deg en sporingskobling når leveransen er i gang, slik at du kan følge transportøren.

 

Vil jeg få refusjon dersom leveringen er forsinket?

ZoopIT tilbyr ikke automatisk refundering, men vil i hvert tilfelle gjøre en vurdering basert på grunnen til forsinkelsen. For at refundering skal skje må kunden legge inn en klage.

 

Vær oppmerksom på at refundering kan skje helt eller delvis basert på graden av forsinkelse, og ubeleilighet for kunden. Kontakt ZoopIt sitt kundeservice team på support@zoopit.no dersom du har flere spørsmål.